Pokud zjistíme nějaký problém se světlem, neměli bychom nad tím mávnout rukou, ale raději sáhnout po manuálu k vozidlu a zjistit přesný typ žárovky a případně i návod, jak se k ní dostat a demontovat ji. Po vyjmutí ji nevyhodíme do koše, ale můžeme odevzdat na odběrném místě, kde se žárovky zároveň prodávají nebo se zeptat u čerpacích stanic na jejich likvidaci. Když jsme ji vyndali, tak si můžeme číslo a typ ověřit na patici, kde je vše napsané, aby nedošlo k záměně. Nejčastěji se setkáváme s výměnou H7 a H4.
H7 – jedná se o žárovky s jedním vláknem, které jsou určeny pro moderní světlomety s oddělenými dálkovými a potkávacími světly.
H4 – jsou dvou vláknové žárovky, které se dávají do jednodušších světel.
Výrobci jdou ještě dál a tak není divu, že největší výrobce Osram navrhuje stále lepší a lepší výrobky na trh. Každá taková žárovka je navržená tak, aby se stala ideální pomocnicí řidiče, zvýšila výkon světelného toku, a co nejvíce ulevila od namáhání očí. Například Osram nightbreaker je skutečně řadí ke špičkovým výrobkům. Jedná se o nejjasnější žárovku, která podává skutečně skvělý výkon. Pěkný a rovnoměrný kužel světla a navíc osvítí až do vzdálenosti necelých 100 metrů. Podle výrobce vydrží až 400 hodin.
Konečně něco kvalitního
Tak ono skutečně stačí popřemýšlet nad tím, proč nám auto dostatečně nesvítí. Je také možné, že chyba může být ve světlometech, které mohou být nějak poničené. Ale větší pravděpodobnost je volba špatného osvětlení. Přitom, aby se lépe a přehledně jezdilo, tak stačí tak málo. Vyměnit třeba sériově montované žárovky za takovéto exempláře s vyšším výkonem. K dostání jsou i běžně na čerpacích stanicích, takže se nejedná o věc, která by nebyla v regálech dostupná. Spíš je problém v tom, že bychom museli za komfort trochu připlatit a zde je mnoho řidičů opatrných. Ovšem pak se nikdo nemůže divit, jejich výkonům na silnici mimo osvícené prostory.